Sıkça Sorulan Sorular

E-posta

Nasıl e-posta alabilirim?

Öğrenciler, https://epostatalep.gazi.edu.tr/ adresinden öğrenci bilgi sisteminde kayıtlı numara ve şifreleriyleçevrimiçi başvuru yaparak eposta alabilmektedir.

Akademik ve idari personel kurum kimliği ile Bilgi İşlem Daire Başkanlığı'na gelerek veya bağlı birimlerinden EBYS yazışmasıyla eposta alabilmektedir.

Gazi Üniversitesi'nde görev alan kamu işçileri kurum kimliği ile Bilgi İşlem Daire Başkanlığı'na gelerek eposta alabilmektedir.

E-posta sözleşmesi için lütfen tıklayınız.

E-posta parolamı unuttum. E-posta parolamı nasıl güncelleyebilirim?

 E-posta şifresini her bir kullanıcının (misafir kullanıcı hariç) kendisi https://epostatalep.gazi.edu.tr/ adresinden değiştirebilir.

 Misafir kullanıcı destekmerkezi@gazi.edu.tr adresinden talepte bulunabilir.

E-posta gönderirken neden KK yerine GKK kullanmalıyız?

Birini bir e-posta’da KK’ya eklediğinizde, hem birincil alıcı hem de KK alanındaki alıcılar birbirlerinin e-posta adreslerini görebilir.

Bundan kaçınmak için, yani karbon kopya alıcılarını gizli tutmak istiyorsanız,       

GKK alanını kullanmanız gerekir.

          GKK alanının nasıl aktif edileceğini görmek için  tıklayınız..

E-posta bilgilerimi güncelleyebilir miyim?

Hesap sahibi akademik/idari personel gerekli görülen durumlarda adres değiştirmek içindestekmerkezi@gazi.edu.tr adresinden talepte bulunabilir.Bilgi İşlem Daire Başkanlığı tarafından uygun bulunması durumunda e-posta yöneticisi tarafından adres değiştirilerek kullanıcıya bilgi verilir.

Öğrenciler için adres değişikliği yapılmaz.

 Misafir personel için adres değişikliği yapılmaz.

E-posta kotasını değiştirebilir miyim?

Eposta kotası bütün kullanıcılara 10GB olarak tahsis edilmiştir. Daha büyük kota gereksinimlerinde EBYS üzerinden veya Destek Merkezi üzerinden talep halinde talepler karşılanmaya çalışılmaktadır.

E-posta şifrem bloke oldu. Ne yapabilirim?

E-posta sahibi kullanıcı veya başkaları tarafından belirli bir sürede üst üste yanlış şifre denemesi yapıldığı takdirde sistem kendini korumaya alarak şifrenizi geçici bir süre bloke etmektedir. Hatalı denemeler devam ederse bu durumda kalıcı olarak hesabınız bloke edilir. Bunların dışında şifrenizin üçüncü şahısların eline geçmesi ve o kişi tarafından hesabınızın spam mesaj gönderiminde kullanılması halinde de yine şifreniz bloke edilmektedir. Tüm bu durumlar için Bilgi İşlem destek merkezine (destekmerkezi@gazi.edu.tr) mesaj gönderebilir, telefonla veya şahsen gelerek görüşebilirsiniz.

Emekli oldum. E-posta hizmetinden yararlanabilir miyim?

Evet, emekli olan veya diğer nedenlerle ayrılan personelimiz için yönergemiz gereği 3 ay daha e-posta hizmeti devam etmektedir. 3 ay sonrasında talebiniz halinde aktif kullanmaya devam ettiğiniz başka bir e-posta adresinize kalıcı yönlendirme yapılarak gazi.edu.tr adresinize gelen mesajları almanız sağlanabilmektedir.

E-posta gönderebiliyorum, fakat alamıyorum. Sorun ne olabilir?

Posta kutunuz dolmuş olabilir. Posta kutunuzdaki iletileri silerek posta kutunuzu boşaltabilirsiniz.

Bu kontrolün dışında https://mail.gazi.edu.tr adresindeki webmail hizmetine giriş yaparak TERCİHLER kısmından kalıcı bir yönlendirme yapılıp yapılmadığından,

ilgili adresin engellenmemiş olduğundan emin olunuz.

Eğer sorununuz devam ediyorsa Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı ile iletişime geçiniz.

Outlook ve Thunderbird ayarlarını nasıl yapabilirim?

Gazi E-posta Ayarları sayfasında Outlook ve Thunderbird ayarları görsellerle ayrıntılı olarak anlatılmaktadır.

Proxy Ayarları

Kampüs dışından kütüphaneye erişebilir miyim?

Evet, proxy ayarlarınızı yaparak kütüphaneye kampüs dışından erişebilirsiniz. Kullanıcı Kılavuzlarında yer alan Proxy Bağlantı Ayarları sayfasında öğrenci ve personel için bağlantı ayarları görsellerle ayrıntılı olarak anlatılmıştır.

Proxy ayarları ile ilgili sorun yaşıyorum. Sorunumu nasıl çözebilirim?

https://egitim.gazi.edu.tr/proxy.php adresinde öğrenci ve personel için tarayıcılara göre proxy ayarları görsellerle ayrıntılı olarak anlatılmaktadır. Lütfen sayfayı ziyaret ediniz.

Kablosuz Ağ

Kablosuz ağ hizmetinden nasıl yararlanabilirim?

Bilgisayar, akıllı telefon, tablet gibi mobil cihazlarla ücretsiz kablosuz ağ hizmetinden yararlanabilirsiniz. Bilgi İşlem Daire Başkanlığı olarak sunduğumuz kablosuz ağ hizmetleri aşağıda yer almaktadır.

Eduroam hizmeti hem kampüs içi hem de kampüs dışında (anlaşmalı kurumların kapsamı alanında) öğrenci ve personelimizin yararlanabildiği bir hizmettir. Cihaz ve işletim sistemlerine göre bağlantı ayarları için lütfen tıklayınız.

Öğrenci kampüs içi kablosuz ağ hizmeti için lütfen tıklayınız.

Personel kampüs içi kablosuz ağ hizmeti için lütfen tıklayınız.

Antivirüs

Kullanıcı adı ve parolası ile birden fazla bilgisayarda antivirüs hizmetinden yararlanabilir miyim?

Evet. TrendMicro Antivirüs programını yapılan lisanslama anlaşması kapsamında 2 farklı bilgisayarda kullanabilirsiniz. Lütfen https://antivirus.gazi.edu.tr/ adresini ziyaret ediniz.

Kampus dışında antivirüs programını kurabilir miyim?

Evet, kurabilirsiniz. https://depo.gazi.edu.tr/Programlar/TrendMicro-Antivirus/ adresini ziyaret ediniz.

Lisanslı Yazılımlar

Gazi Üniversitesi tarafından lisanslı olarak hizmete sunulan yazılımları kampüs dışında kullanabilir miyim ?

Üniversitemiz tarafından lisanslı sunulan yazılımların bazıları kampüs dışı kullanıma açık değildir. Bu programları proxy ayarlarını düzenleyerek de kampüs dışında kullanılamamaktadır. Kampüs dışı erişime açık olan ve olmayan lisanslı programlara erişmek için lütfen tıklayınız.

background image