Üniversitemiz Rektörlüğü harcama yönergesine göre bilgisayar ve çevre birimleri alım işleri Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ve İdari İşler Daire Başkanlığı tarafından yürütülmektedir.
Alımlar, ilgili birimlerden yapılan taleplerin karşılanmasına dönük olarak gerçekleştirilir. Taleplerin birim üst amiri (dekan/enstitü müdürü/yüksekokul müdürü/daire başkanı) tarafından onaylı olması gerekmektedir.
Eğitim-öğretime yönelik olarak (öğrenci bilgisayar laboratuvarları, uygulama ve araştırma merkezleri ve ileri düzey özellik gerektiren bilgisayar ve iş istasyonu alımlarıyla konferans sistemi alımları) bilişim malzemesi alımlarına ilişkin ödenekler Bilgi İşlem Daire Başkanlığına, idari ve akademik personelin kullanımına tahsis edilecek (ileri düzeyde özellik gerektirmeyen standart bilgisayarlar) bilişim malzemesi alımlarına ilişkin ödenekler İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığına tahsis edilecektir.
Birimlerimiz belirtilen türden malzeme taleplerini 3'er aylık dönemler halinde (Ocak, Nisan, Temmuz, Ekim aylarının ilk haftaları içerisinde) ilgili Daire Başkanlığına bildireceklerdir.
Başkanlığımıza iletilen bilgisayar ve çevre birimleri alım talepleri değerlendirilirken, ilgili birimin (fakülte/enstitü/yüksekokul vb.) bilgisayar alım bütçesinde ödenek olup olmadığına bakılmaktadır. Talep dönemi sonunda yapılan değerlendirmede, ilgili birimin bütçe kaleminde yeterli ödenek olduğu tespit edilen birimlerin talepleri değerlendirmeye alınmayacaktır.
Ortak kullanılan bilgisayar laboratuvarlarında kullanılan bilgisayarların alımı toplu yapılmaktadır. Ortak bilgisayar laboratuvarlarındaki bilgisayarların yenilenmesi, masaüstü bilgisayarlar için öngörülen ekonomik ömrün (5 yıl) tamamlanmasından sonra başkanlığımız tarafından yürütülecek toplu alım çerçevesinde yapılacaktır. Bunun dışında ortak bilgisayar laboratuvarlarının bilgisayarlarının yenilenmesi için birimlerden gelen tekil talepler değerlendirilmeyecektir.
Birimlerimizden gelen taleplerde yer alan marka, model ve teknik özellikler dikkate alınmayacaktır. Değerlendirme aşamasında taleplerde belirtilen kullanım amacına göre uygun konfigürasyonlar teknik personelimizce belirlenecektir.
Alım dönemi sonunda, gelen talepler BİDB tarafından incelenerek kullanım amacına uygun konfigürasyonlar belirlenecektir. Alımlar, olanaklar el verdiğince Devlet Malzeme Ofisi katalog ürünlerinin kurumsal serisindeki fayda/maliyet analizi yapılmış uygun modellerinden yapılacaktır.
Başkanlığımız tarafından toplanan talepler aciliyet ve gereklilik kıstasları çerçevesinde alım sürecine sevk edilir. Temin işlemleri bütçe olanakları çerçevesinde yürütülür.
Temin işlemi tamamlanan bilgisayar ve çevre elemanları ilgili birime TİF olarak çıkış yapılır. Kurulum için gerekli teknik destek talep halinde Başkanlığımız teknik servisi tarafından sağlanır. Birim içindeki zimmetleme işlemleri ilgili birim ayniyatı tarafından yürütülür.
Görüş, istek ve değerlendirmelerinizi bize iletin.